شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

لوله فنس چیست و چه کابرد هایی دارد؟

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۰۴:۴۱ ب.ظ

لوله فنس که با نام لوله حصار کشی نیز شناخته می شود، یکی از انواع لوله های موجود در بازار می باشد که می تواند برای فنس کشی و حصار کشی یک محیط به ما کمک کند، در این مقاله اطلاعات تکمیلی در خصوص لوله فنس به دست خواهیم آورد.

لوله فنس چیست؟

لوله های فنس از انواع لوله های فولادی هستند که گالوانیزه شده اند، عمل گالوانیزه شدن به منظور مقاومت بیشتر این لوله ها بر روی آن ها انجام می شود و در نهایت برای لوله کشی زمین های اطراف شهر ها استفاده می شوند.

این مدل لوله ها می توانند در فضای آزاد تا 50 سال دوام داشته باشند و از محیط شما محافظت نمایند.

بسیاری از این لوله ها با استفاده از فولاد ساخته می شوند، اما احتیاجی نیست تا تمامی لوله فنس ها نیز از فولاد باشند، می توانیم برای ساخت برخی از لوله ها از آلومینیوم استفاده نماییم.

مزیت که آلومینیوم نسبت به دیگر فلز ها دارد این است که دوام بالایی دارد، در برابر خوردگی و زنگ زدن مقاوم است، و لیکن مزیتی که فنس های فولادی نسبت به دیگر فنس ها دارند، این است که به سختی خم می شوند، با توجه به این موضوع مکان هایی که نیاز به امنیت بیشتری دارند، بهتر است تا لوله فنس های فولادی استفاده کنند که به سختی خم می شوند.

و اگر بخواهید در مکان های تجاری از این لوله فنس ها استفاده کنید می توانید با گالوانیزه کردن این لوله ها مقاومت آن ها در برابر خمیدگی را افزایش دهید.

لوله فنس گالوانیزه چه ویژگی هایی دارد؟

در صنعت هرگاه که بخواهند مقاومت یک فولاد و یا فلز را بالا ببرند، از عملیات گالوانیزاسیون استفاده می کنند، در طی این عملیات فلز مورد نظر را از محلولی حاوی روی عبور می دهند و این عملیات موجب می شود تا مقاومت فلز مد نظر افزایش یابد.

لوله فنس هایی که گالوانیزه می شوند به عنوان پایه فنس مورد استفاده قرار می گیرند، همچنین از آن ها برای ایجاد حصار محافظ یا ساخت تکیه گاه برای درختان نیز می توان استفاده کرد، لوله فنس هایی که گالوانیزه می شوند علاوه بر آن که مقاومت بالایی دارند، دارای وزن بالایی نسبت به لوله های آلومینیومی نیز هستند.

انواع لوله فنس

1.    لوله فنس سنگین
2.    لوله فنس پایه
3.    لوله پایه فنس کشی
4.    لوله پایه فنس سبک

علاوه بر موارد بالا لوله های فنس به دو صورت سرد و گرم وارد بازار مصرف می شوند که لوله های سرد و گرم از نظر نحوه گالوانیزه کردن با یکدیگر متفاوت هستند.

لوله های فنس سرد با عملیات الکترولیز با روی پوشانده می شوند و فنس های گرم برای آن که با روی پوشانده شوند وارد استخر روی می شوند، لوله های گرم مقاومت بالاتری نسبت به لوله های گرم دارند.

گروه بندی دیگری می توان برای لوله فنس ها عنوان کرد شامل لوله های قوطی، پروفیل، نبشی و ... می شود.
شما می توانید برای سفارش انواع لوله فنس با مجموعه ما در تماس باشید.

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی